Bij het maken van een afspraak zal de assistente steeds vragen wat uw klacht precies is, zodat ze de mate van spoed met u kan overleggen, en kan adviseren wat de beste manier is om uw probleem op te lossen.
Ook is het mogelijk dat ze uw vraag/probleem met de dokter bespreekt, waarna zij u terugbelt om zijn advies aan u voor te leggen.
Op deze manier is het vaak mogelijk uw probleem aan te pakken zonder dat u meteen op het spreekuur hoeft te komen.
Op het spreekuur wordt tijd voor u gereserveerd voor het afhandelen van 1 klacht per persoon per consult.
De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonische spreekuur. Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten. U kunt haar ook bellen voor uitslagen van foto’s, urine- of bloedonderzoek.
U kunt bij de assistente verder terecht voor:
- het geven van injecties
- opnemen van de bloeddruk en 24-uurs bloeddrukmeting
- aanstippen van wratten
- oren uitspuiten
- wondverzorging en hechtingen verwijderen
- SOA-test
- urine onderzoek (blaasontsteking, zwangerschapstest)
- bloedsuiker prikken
- uitstrijkjes (in het kader van het bevolkingsonderzoek)
- reizigersadvisering en vaccinaties
- EAI (enkel-arm-index)
- verstrekken van informatiefolders
- gehoortest (audiogram)
- hartfilmpje (ECG) of holterregistratie
- CRP-test (bepalen acute ontstekingswaarde, uitsluitend op indicatie huisarts)
Wilt u hiervoor aub telefonisch of via het patiëntenportaal een afspraak maken?